Circular Green in duurzame editie van tijdschrift Bloem en Blad.
We vinden het leuk om met andere impactmakers als Toma Smit en Babette Porcelijn in het tijdschrift Bloem & Blad te staan! Met als thema Groen Doen past Circular Green helemaal in het ‘blaadje’.
Zo vertellen we in het interview hoe het allemaal is begonnen op de bloemen- en plantenveiling Royal Flora Holland, waar Rolien dagelijks nieuwe planten voorbij zag komen en gaan. Planten hebben eigenlijk een hele lange levensduur, ze worden mooier en robuuster naarmate ze ouder worden. De plant krijgt meer karakter als het ware, waardoor het mooie groen kan bijdragen aan een inspirerende werkomgeving.
Bedrijven schrijven vrij snel de planten af, vaak door gebrek aan kennis over de verzorging en de juiste planten op de juiste plaats. Geleidelijk aan ontstond bij Rolien het idee voor ‘Circular Green’. Kort gezegd: circuleren van planten met liefdevolle plantverzorging.
Het circulaire businessmodel is interieurbeplanting as a Service. Circular Green blijft eigenaar van de planten en is daarmee verantwoordelijk voor gezonde planten en voortdurende inzet van de planten.